30.3.12

Manfaat.

Sebenarnya sudah lama saya ingin menulis benda-benda yang mendatangkan manfaat untuk diri sendiri, juga para pembaca. Tetapi atas faktor orang sekeliling dan para pembaca yang ramainya datang dari geng-geng brader, mungkin terbatas sedikit, tetapi saya terfikir. Mengapa kita kalau nak berubah, kena fikirkan apa yang orang lain kata tentang kita? Sampai bila kita nak berada di takuk lama? Bersediakah kita bila sampai masanya matahari sejengkal di atas kepala nanti jika terus begini?

Banyaknya scene mengarut dalam rekod blog saya ini, sehingga ia menyedarkan saya betapa saya selama ini lebih banyak bercerita tentang diri sendiri. Riak dan takabbur sahaja yang banyaknya.

Mungkin sudah tiba saatnya untuk saya menulis secara serius sedikit dari sebelum ini. Banyakkan manfaatnya dari kelakarnya, kalau terlebih nanti sila jangan segan-segan untuk tegur dan fire saya. Maklumlah, masih baru di arena ini. Saya harap cara baru ini, menjadi saham untuk saya tebus di Hari Kebangkitan kelak. Insyaallah.

Doakan saya dapat istiqomah dengan cara baru ini. Orang kampung saya kabor, slow slow. Kehkeh.

Long Live Palestine. Supported.


1 ulasan:

Wadi AR berkata...

gua sapot lu