24.4.18

Masih hidup rupanya.

Beberapa malam yang lepas aku cuba mendengar semula lagu-lagu yang pernah gemilang suatu ketika dahulu di hujung telinga aku.

Banyak, antaranya Dealova, Pria Terhebat, Pagi Yang Gelap, Kini Sudah Terang (Hah!), 21 Guns dan banyak lagi.

Dengar punya dengar, aku stuck dekat satu lagu.

Samsons - Kenangan Terindah.

Dan ternyata benar, segala memori itu kembali. Teringat balik (do), zaman aku mengangumi dan menyimpan hati kepada seorang gadis plkn berkulit sawo matang, mata membiru dengan tudung bawal litup dan senyuman yang penuh kuntum, mengisi lompong hati aku yang kosong di kala itu.

Zaman itu dialah yang paling indah. Dan lagu ni lah yang sering kedengaran di corong-corong iyerfon kami berbekalkan MP3 cap Sonia (local produk yang kononnya nak tweak sikit dari Sony).

Betullah kata orang, lagu yang kau dengar waktu ini, akan jadi landmark untuk memori kau flashback semula di masa hadapan kelak. Terbayang-terbayang jadinya ye dak?

Oh ya BTW.

Aku bercadang nak kembali menulis, #makebloggreatagain

Dan ini tweethandle aku @aljambz kalau kau orang merindui untuk berbalas tweet dengan aku. Yang dulu aku dah off.

Selamat Kembali.

Tiada ulasan: