25.4.12

Sweet Eight-teen.

Baru tadi saya hadiri satu lagi siri kuliyah,
isinya kuliyah itu lain macam,
bunyi tak macam selalu, lain,

kisahnya banyak tentang perjuangan 28 april ini,
kekangan umur, saya tawarkan telinga,
tetapi manis pula bila terpaksa dengar,
muda,
kita-kita ini, rupanya mereka-mereka yang lanjut usia menaruk harapan tinggi,
kita-kita ini jika di-well-roundedkan secara telusnya,
maka solid-lah negara, kata mereka-mereka.

Berasap-rasap semangat tadi.
bukanlah berasap semangat ekstremis dalam scene politik,
tapi scene fisabilillah ini yang berasap-rasap.

Power, power.

Nak tunggu apa lagi? Nak tunggu 21 tahun baru nak berjihad?

Ketawa kecil. 

Come on guys, aku yang tak cukup ilmu agama ni pun berasap-rasap nak ke perhimpunan, engkau orang yang ilmu agama penuh di dada tak berasap?

Ini kata-kata cliche mantan presiden Indons, Soekarno

"beri aku 100 orang tua, aku hanya mampu gegarkan sampan yang sudah tertangkup, tetapi jika di beri aku 10 orang pemuda, aku mampu menggegarkan dunia"

Aha, jom kita gegarkan dunia! Hi-ha!

1 ulasan:

Myra Arshad berkata...

whoa. lamanya tak singgah sini. still, penulisannyaaa sama cam dulu. i like :D